Kapitały i fundusze banku jako spółki akcyjnej

Kapitał założycielski banku działającego jako spółka akcyjna musi odpowiadać założonej działalności banku. Minimum kapitałowe to równowartość w złotych 5 mln EU. Wymogi jakościowe dotyczące pochodzenia kapitału są następujące:- nie może więcej niż 50% kapitału pochodzić od jednego założyciela,- wkłady niepieniężne pokrywają Czytaj więcej...

Leasing w Polsce cz. 2

Leasingobiorca, traktując otrzymane w leasing środki trwałe jako obce, nie wpisuje ich do księgi środków trwałych, w związku z czym nie umarza ich ani nie amortyzuje. W Polsce tego typu umowy zawierane są zazwyczaj na okres 1.5-5 lat, a dobra będące przedmiotem umów mogą być używane przez kolejnych leasingobiorców. W porównaniu z kredytem Czytaj więcej...

Leasing w Polsce cz. 1

W warunkach polskich leasing jest stosunkowo łatwiej dostępny niż kredyty bankowe z uwagi na prostotę procedur, a także szybkość załatwiania formalności oraz brak konieczności posiadania wysokiego zabezpieczenia. Jest to alternatywna metoda finansowania inwestycji, przydatna przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom.Biorąc w leasing Czytaj więcej...

Reklamy skierowane do dzieci

Reklama skierowana do dzieci i młodzieży stała się z czasem kolejną odrębną strategią marketingową. W wyniku przeprowadzonych badań nad tą grupą konsumentów dowiedziono, iż są oni nadspodziewanie bogatymi klientami i warto skierować na nich strumienie zabiegów marketingowych oraz tworzyć kampanie reklamowe z myślą o nich. Po raz pierwszy Czytaj więcej...

Humor w reklamie

Przeprowadzone na ogromną skalę badania D. A. Aakera i D. M. Staymana wskazują, że żartobliwy ton reklam to jeden z kilku podstawowych czynników stanowiących o ich powodzeniu. Innymi słowy klient lubi być rozśmieszany, gdyż jak dowodzą badania Indicatora aż 72% respondentów uznało, że w reklamie najbardziej uwagę ich absorbuje dowcip. Nie Czytaj więcej...

Historia banku PKO BP

PKO BP (Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski) - największy bank na rynku polskim, utworzony 8 lutego 1919 dekretem Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. Jego pierwszym prezesem został mianowany Hubert Linde. Z czasem utworzono Centralę Banku w Warszawie oraz pierwsze oddziały lokalne - w Krakowie, Lwowie, ŁCzytaj więcej...

Cele i kontrola w controllingu operacyjnym cz. 2

Rachunek kosztów zmiennychdostarcza informacji wymaganych do analizy progu rentowności. Służy on również danymi do optymalizacji programu sprzedaży, oceny opłacalności towarów itp. Stanowi również punkt wyjścia do rozwoju wielopoziomowych systemów rachunku kosztów i przychodów.Próg rentowności tzw. próg zrównania, w którym Czytaj więcej...

Cele i kontrola w controllingu operacyjnym cz. 1

Realizacja celów możliwa jest niezależnie od istnienia controllingu wprzedsiębiorstwie. Przykładowo, aby podwoić osiągany zysk w okresie 5 następnych lat ważna jest świadomość, że kontynuowanie dotychczasowych działań, przynoszących dotychczas pozytywne efekty, z pewnością spowoduje dalszy wzrost zysku, ale być może tylko o 30 % Czytaj więcej...

Dotacje z budżetu państwa dla państwowych agencji i fundacji

Agencje powstają najczęściej w oparciu o przepisy prawa handlowego, co do pewnego stopnia utrudnia kontrolę przez władze publiczne wniesionych przez skarb państwa czy władze gminne udziałów. W związku z wieloma przypadkami nieprawidłowości działania agencji, co wykazały kontrole NIK konieczne jest wypracowanie sprawnych procedur Czytaj więcej...